Τηλεφωνικό Κέντρο: 210-2282212

MINERVA ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ, Άλατα σε Βραστήρα Θαλασσινού Νερού (Εβαπορέτα)

MINERVA ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ

Βραστήρας θαλασσινού νερού (εβαπορέτα).

Εταιρεία: MINERVA MARINE (SHIP MANAGEMENT) INC., Ναυτιλιακή, Βούλα

Περιγραφή του προβλήματος και των αρνητικών συνεπειών του.

Σε κάθε τάνκερ υπάρχει τουλάχιστον ένας βραστήρας θαλασσινού νερού (εβαπορέτα), μέσα στον οποίο το θαλασσινό νερό κατά ένα μέρος εξατμίζεται (σε χαμηλή θερμοκρασία λόγω της υποπίεσης – περίπου στους 60°C) και το υπόλοιπο αποβάλλεται ως άλμη στη θάλασσα. Στη συνέχεια, ο ατμός συμπυκνώνεται πάνω σε μία ψυχρή επιφάνεια και έτσι παράγεται γλυκό νερό, από το οποίο τροφοδοτείται το καράβι. Μέσα στο βραστήρα συσσωρεύεται σταδιακά μια πετρώδης στρώση που αποτελείται από χλωριούχο νάτριο, καθώς και άλλα άλατα και στερεά που περιέχονται στο θαλασσινό νερό, η οποία απορροφά μεγάλο μέρος από τη θερμική ενέργεια που κανονικά προορίζεται για την ατμοποίηση του νερού, με αποτέλεσμα να μειώνεται σταδιακά η απόδοση της εβαπορέτας, να σπαταλιέται ενέργεια και η παραγωγή γλυκού νερού να γίνεται ανεπαρκής για τις ανάγκες του καραβιού. Όταν η κατάσταση φτάσει σε αυτό το σημείο, η παραδοσιακή λύση είναι ο χημικός και ο μηχανικός καθαρισμός, διαδικασίες επίπονες, ανθυγιεινές και δαπανηρές, οι οποίες έχουν το επιπλέον πρόβλημα ότι προϋποθέτουν να τίθεται η εβαπορέτα εκτός λειτουργίας για πολλές ώρες κάθε τρεις με τέσσερις μήνες. Ο βραστήρας στη συγκεκριμένη εφαρμογή ήταν τύπου Atlas και ο κατασκευαστής του η εταιρία Sasakura. Το πλοίο είναι tanker χωρητικότητας 80.000 τόνων, ονομάζεται Stemnitsa και ο τύπος του βραστήρα είναι ο ΚΕ-30.

Η λύση που δοκιμάσαμε.

Προσαρμόσαμε έναν δακτύλιο Merus 1″ industrial στο σωλήνα τροφοδοσίας θαλασσινού νερού προς τον εναλλάκτη θερμότητας ο οποίος είχε πρόσφατα καθαριστεί από τις επικαθίσεις αλάτων. Οι λόγοι για τους οποίους τοποθετήσαμε το δακτύλιο στο σωλήνα τροφοδοσίας του εναλλάκτη ήταν οι εξής: Πρώτον, γιατί το σημείο αυτό είναι το πιο προβληματικό (βουλώνουν συχνά τα τούμπα του εναλλάκτη από τα άλατα) και δεύτερον, επειδή ο συγκεκριμένος σωλήνας έχει μικρή διάμετρο και ελεγχόμενη παροχή, σε αντίθεση με τον κεντρικό σωλήνα τροφοδοσίας του βραστήρα, ο οποίος είναι πολύ πιο μεγάλος και έχει πολύ μεγαλύτερη παροχή, γιατί καλύπτει και το νερό που απαιτείται για την ψύξη της επιφάνειας συμπύκνωσης των υδρατμών.

Με ποιον τρόπο έλεγξε ο πελάτης μας τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Ο βραστήρας δεν χρειάστηκε ξανά καθαρισμό, γιατί η απόδοσή του δε μειώθηκε. Αντίθετα, περίπου ένα μήνα μετά την τοποθέτηση του δακτυλίου ο μηχανικός του δεξαμενόπλοιου ενημέρωσε τα γραφεία της εταιρείας ότι η ημερήσια παραγωγή ατμού της εβαπορέτας, αντί να μειώνεται σταδιακά, όπως συνέβαινε πάντα μέχρι τότε, είχε αυξηθεί κατά ένα τόνο.
Αυτό προφανώς σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτον, ότι ο χημικός και ο μηχανικός καθαρισμός δεν μπορούν ποτέ να αποβάλουν όλη την ποσότητα αλάτων και, δεύτερον, ότι ο δακτύλιος Merus όχι μόνο απέτρεψε τη δημιουργία νέων επικαθίσεων αλλά απομάκρυνε και όσες είχαν ξεφύγει από τον καθαρισμό που είχε προηγηθεί της τοποθέτησής τους.
Σήμερα έχουν μεσολαβήσει 18 μήνες από την τοποθέτηση του δακτυλίου και η παραγωγή του βραστήρα παραμένει στα επίπεδα που προσδιορίζει ο κατασκευαστής. Ο βραστήρας έχει ανοιχθεί και ελεγχθεί αρκετές φορές και παραμένει καθαρός έχοντας απλά μια λεπτή μαλακή επίστρωση αλάτων η οποία απομακρύνεται σταθερά με την ροή του νερού.
Η Minerva Μarine έχει ήδη προχωρήσει σε σταδιακό εφοδιασμό όλου του στόλου της με την τεχνολογία Merus έχοντας τοποθετήσει τον δακτύλιο και στα πλοία Emma, Concert, Nounou, Libra, Astra, Zenia, Atalanti, Grace, Symphony, Alexandra, Anna , Alice, Joanna, Julie και Μaya, πάντα με τα ίδια θετικά αποτελέσματα.

Σημείωση:
Συμπληρωματικά μπορείτε να δείτε και τη σελίδα:
Εβαπορέτες (Fresh Water Generators) – Προστασία από τα Άλατα αντί των Χημικών Καθαρισμών