ARROW CO LTD

Νερό χρήσης σε πλοία (accommodation fresh water).

Εταιρεία: ARROW CO. LTD, Ναυτιλιακή, Πειραιάς

Περιγραφή του προβλήματος και των αρνητικών συνεπειών του.

Σε κάθε πλοίο υπάρχει τουλάχιστον μια δεξαμενή γλυκού νερού στην οποία αποθηκεύεται νερό για τις ανάγκες του πληρώματος. Το νερό αυτό στη συνέχεια μέσω ενός δικτύου από σωληνώσεις προωθείται στις βρύσες και τα ντους των λουτρών, καθώς και σε άλλα σημεία του πλοίου προς κατανάλωση. Το δίκτυο αυτό ονομάζεται fresh water system του accommodation. Επειδή το δίκτυο αυτό μεταφέρει νερό που χρησιμοποιείται και για τις ανάγκες υγιεινής του πληρώματος αλλά και από τον μάγειρα, είναι αναγκαίο να διατηρείται σε καλή κατάσταση. Στα περισσότερα πλοία, όμως, μετά από χρόνια χρήσης (και επειδή το fresh water, ως προϊόν ατμοποίησης που είναι, είναι ιδιαίτερα μαλακό και άρα διαβρωτικό) οι σωληνώσεις αυτές παρουσιάζουν πρόβλημα οξείδωσης, η οποία γίνεται εμφανής όταν το νερό που βγαίνει από τις εξόδους του δικτύου αποκτά καφέ χρώμα. Το πρόβλημα αυτό, για λόγους υγιεινής (το πλήρωμα καλύπτει βασικές ανθρώπινες ανάγκες με σκουριασμένο νερό) αλλά και για λόγους κόστους (αργά ή γρήγορα κάποια διαρροή θα απαιτήσει αλλαγή των σωληνώσεων), πρέπει να αντιμετωπίζεται δραστικά και άμεσα. Το πλοίο στο οποίο έγινε η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι ένα τάνκερ 60.000 τόνων και ονομάζεται Golden Eagle.

Η λύση που εφαρμόσαμε.

Προσαρμόσαμε έναν δακτύλιο Merus 2″ industrial στο σωλήνα τροφοδοσίας του δικτύου μετά τη δεξαμενή, αμέσως μετά τον αεροκώδωνα. Εξασφαλίσαμε πρώτα τον πλήρη καθαρισμό της δεξαμενής, ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι οι σκουριές πλέον περιορίζονται μόνον μέσα στις σωληνώσεις του δικτύου.

Με ποιον τρόπο έλεγξε ο πελάτης μας τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το δίκτυο καθάρισε εντελώς μέσα 3 μήνες! Συγκεκριμένα, από τις πρώτες μέρες τις τοποθέτησης του δακτυλίου παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στο χρωματισμό του νερού. Αυτό ήταν αναμενόμενο και προφανώς οφειλόταν στη σκουριά των σωληνώσεων η οποία σταδιακά διαλυόταν από το ίδιο το νερό, λόγω της “ενεργοποίησής” του από το δακτύλιο. Χρειάστηκαν λίγες ημέρες για να καθαρίσει το δίκτυο, όμως με την προσθήκη νερού, όταν το πλήρωμα ξαναγέμισε τη δεξαμενή, μάλλον λόγω της διαφοράς της αλκαλικότητας παρατηρήθηκε νέος χρωματισμός του νερού. Για μερικές ημέρες το νερό έβγαινε πάλι χρωματισμένο μεταφέροντας την σκουριά έξω από το δίκτυο και στη συνέχεια ξανασταμάτησε. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και την επόμενη φορά που προστέθηκε νερό στην δεξαμενή. Αυτή τη φορά όμως το δίκτυο του fresh water είχε καθαρίσει οριστικά, γιατί το πλήρωμα από τότε έχει ξαναγεμίσει αρκετές φορές την δεξαμενή και το νερό βγαίνει εντελώς διαυγές. Έχουν μεσολαβήσει ήδη 15 μήνες από την τοποθέτηση του δακτυλίου και το δίκτυο του πλοίου παραμένει σε άριστη κατάσταση. Χάρη στις μοριακές ταλαντώσεις του δακτυλίου οι σωληνώσεις έχουν πλέον καλυφθεί σε όλο το μήκος τους από μια λεπτή επίστρωση κεκορεσμένου επιτεταρτοξειδίου του σιδήρου, η οποία δεν επιτρέπει την περαιτέρω οξείδωση του μετάλλου. Χωρίς τη χρήση χημικών, με 100% οικολογική μέθοδο και με πολύ χαμηλό αρχικό κόστος αγοράς το πλήρωμα του πλοίου έλυσε ένα σοβαρότατο πρόβλημα που το ταλαιπωρούσε και το ανάγκαζε να καλύπτει τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες του με βρώμικο νερό. Εκτός όμως από αυτό η εταιρία γλίτωσε από πιθανές διαρροές, οι οποίες αργά η γρήγορα θα ακολουθούσαν και θα απαιτούσαν αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου των σωληνώσεων της. Η εταιρία ARROW προχώρησε σε σταδιακό εξοπλισμό όλου του στόλου της με την τεχνολογία Merus.

Μοιράσου το στα social media