FRAGOULIS ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ

Ψύξη κύριας μηχανής πλοίου.

Εταιρεία: FRAGOULIS (SHIP MANAGEMENT) INC., Ναυτιλιακή, Πειραιάς.

Περιγραφή του προβλήματος και των αρνητικών συνεπειών του.

Σε κάθε πλοίο υπάρχει ένα σύνθετο σύστημα ψύξης των κύριων μηχανών που κινούν το πλοίο. Το σύστημα αυτό αποτελείται από κλειστά και ανοικτά κυκλώματα, τα οποία με τους κατάλληλους συνδυασμούς επιτυγχάνουν την σωστή ψύξη της μηχανής. Στα κυκλώματα αυτά γίνονται χημικοί και μηχανικοί καθαρισμοί, ώστε να αποφεύγονται οι οξειδώσεις και οι επικαθίσεις αλάτων. Οι καθαρισμοί αυτοί, που έχουν μεγάλο κόστος, εξασφαλίζουν – όσο αυτό είναι δυνατό – καθαρά καπάκια, καθαρούς σωλήνες, αποφυγή επικαθίσεων στα turbochargers, και γενικά χώρους ψύξης απαλλαγμένους από σκουριές και αλάτια στα πιο νευραλγικά σημεία για τη λειτουργία ενός πλοίου. Στο φορτηγό πλοίο Victorius της εταιρείας Fragoulis παρατηρούνταν συχνά στο κλειστό κύκλωμα ψύξης (στο οποίο κυκλοφορεί γλυκό νερό το οποίο ψύχεται από θαλασσινό νερό του ανοικτού κυκλώματος) φρακαρίσματα από αλάτια και διαβρώσεις από σκουριές, τα οποία για να απομακρυνθούν απαιτούσαν λύσιμο της μηχανής, μεγάλο οικονομικό κόστος και πολλές εργατοώρες.

Η λύση που δοκιμάσαμε.

Προτείναμε στους μηχανικούς της εταιρίας να προσαρμόσουν ένα δακτύλιο Merus 6″ industrial σε κάποιο σημείο του κλειστού κυκλώματος από το οποίο εξασφαλισμένα θα διερχόταν όλη η μάζα του γλυκού νερού. Με τη συνεχή ανακυκλοφορία του νερού θα επιτυγχάναμε μετά από μερικά λεπτά την ενεργοποίηση όλης της μάζας του νερού από τον δακτύλιο. Προτιμήσαμε να τοποθετήσουμε βιομηχανικού τύπου δακτύλιο, γιατί το νερό θα ανανεωνόταν περιοδικά, καθώς θα γινόταν εβδομαδιαία εκτόνωση μέσω αποστράγγισης (drain) στο δίκτυο, ώστε η λάσπη που θα προερχόταν από το μαλάκωμα των επικαθίσεων αλάτων και τη σκουριά που προϋπήρχαν να αποβάλλονται από το δίκτυο πριν προκαλέσουν προβλήματα.

Με ποιον τρόπο έλεγξε ο πελάτης μας τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Την τελευταία φορά που παρουσιάστηκε το ίδιο πρόβλημα οι μηχανικοί της εταιρίας δέχτηκαν να μη χρησιμοποιήσουν χημικά καθαρισμού και να τοποθετήσουν το δακτύλιο εξωτερικά στην κύρια εξαγωγή του κυλίνδρου στα jacket του κλειστού κυκλώματος ψύξης της κύριας μηχανής. Μετά από λίγες ημέρες πραγματοποίησαν το πρώτο drain και παρατήρησαν ότι μεγάλη ποσότητα λάσπης από σκουριά και αλάτια εξερχόταν από το κύκλωμα. Σχεδόν ανά πέντε ημέρες άδειαζαν το νερό του δικτύου, με το οποίο αποβάλλονταν μεγάλες ποσότητες λάσπης, επικαθίσεις και σωματίδια που είχαν μαλακώσει από τις ταλαντώσεις του δακτυλίου και παρασύρονταν πλέον έξω από το δίκτυο. Πριν την τοποθέτηση του ταλαντωτή Merus, τα περισσότερα καπάκια της μηχανής, οι χώροι ψύξης των turbochargers καθώς και άλλα σημεία ήταν σχεδόν βουλωμένα από λάσπη σκουριάς και αλάτων. Μετά από μόλις δύο μήνες το δίκτυο είχε σχεδόν καθαρίσει. Οι αντλίες δούλευαν με μικρότερη κατανάλωση ισχύος, οι θερμοκρασίες μειώθηκαν, η μηχανή γενικά λειτουργούσε καλύτερα και, όταν ανοίχτηκαν κάποια καπάκια, οι μηχανικοί έμειναν έκπληκτοι από τη διαφορά σε σύγκριση με την εικόνα που παρουσίαζαν δύο μήνες πριν. Ο δακτύλιος Merus κατάφερε να καθαρίσει το δίκτυο, χωρίς να σταματήσει η λειτουργία της μηχανής, χωρίς καθόλου κόπο και εργατοώρες, εφ’ όρου ζωής και με κόστος αγοράς αρκετά χαμηλότερο από το κόστος των χημικών που θα απαιτούνταν για έναν και μόνο καθαρισμό! Επιπλέον, ο καθαρισμός έγινε με ήπιο τρόπο, χωρίς να διαβρώσει τα μέταλλα όπως κάνουν τα οξέα, και έγινε και πιο ολοκληρωμένος, γιατί δε χρειάστηκε να γίνει ημιτελής (όπως γίνεται συνήθως όταν χρησιμοποιούνται οξέα, από φόβο μήπως το δίκτυο διαβρωθεί από τα οξέα).

Μοιράσου το στα social media