Πρόταση προς μία ΔΕΥΑ για Προστασία από τις
Ανόργανες και τις Οργανικές Επικαθίσεις
στα Δίκτυα Ύδρευσης και Αποχέτευσης

Στις αρχές Ιουλίου του 2014 στείλαμε το ακόλουθο email προς τον Τεχνικό Διευθυντή μίας ΔΕΥΑ (Δημοτική Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης) με την οποία συνεργαζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια στο θέμα της προστασίας των δικτύων ύδρευσης από τις επικαθίσεις αλάτων.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας MERUS η συγκεκριμένη ΔΕΥΑ έχει απαλλαγεί από τις συχνές βλάβες που παρουσίαζαν οι αντλίες νερού στα αντλιοστάσια, καθώς επίσης και από το πρόβημα της μειωμένης ροής του νερού εξαιτίας στενώσεων του δικτύου, ιδίως σε τμήματα του δικτύου που βρίσκονται σε χαμηλότερο υψόμετρο από το υπόλοιπο δίκτυο και ως εκ τούτου εκεί συσσωρεύονταν άλατα.

Μετά από έξι περίπου χρόνια συνεχούς και επιτυχούς λειτουργίας των δακτυλίων MERUS κρίθηκε αναγκαία η επαναφόρτισή τους, επειδή τα παλαιά προβλήματα των επικαθίσεων επανήλθαν σε κάποιο βαθμό. Όλα αυτά τα χρόνια η ΔΕΥΑ είχε απαλλαγεί από τα υπέργογκα κόστη επισκευών στα αντλιοστάσια και εκσκαφών για την αντικατάσταση φραγμένων τμημάτων του δικτύου ύδρευσης. Το κόστος επαναφόρτισης των δακτυλίων που είχαν αγοραστεί παλαιότερα ήταν αμελητέο σε σύγκριση με τα χρήματα που είχαν εξοικονομήσει όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι, η επαναφόρτιση των δακτυλίων αποφασίστηκε άμεσα, προκειμένου να μην αρχίσει και πάλι να πληρώνει η ΔΕΥΑ χρήματα για την επισκευή ζημιών στις αντλίες και για αντικατάσταση τμημάτων του δικτύου.

Η Smart Technical Solutions για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη αντικατέστησε όλους τους δακτυλίους του πελάτη με πρόσφατα φορτισμένους που είχε στο στοκ της. Ο μόνος δακτύλιος που χρειάστηκε να σταλεί στον κατασκευαστή στη Γερμανία για επαναφόρτιση ήταν ένας μεγάλος δακτύλιος διατομής 8 ιντσών, που είχε τοποθετηθεί σε ένα δίκτυο ύδρευσης μήκους 14 χιλιομέτρων, με 5 ενδιάμεσα αντλιοστάσια.

Με αυτά τα δεδομένα, και ενώ ήμασταν σε αναμονή για την παραλαβή του επαναφορτισμένου δακτυλίου από τη Γερμανία, έγινε στις αρχές Ιουλίου του 2014 μία συζήτηση με τον Τεχνικό Διευθυντή της ΔΕΥΑ και στη συνέχεια του στείλαμε το ακόλουθο μήνυμα με email:

Προς την ΔΕΥΑ …

Κύριοι,

Σε συνέχεια της σημερινής τηλεφωνικής επικοινωνίας μας, επιβεβαιώνουμε πιο κάτω τα όσα είπαμε:

  1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΑΚΟΜΑ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ MERUS ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ MERUS 8″HCI:
    1. Είναι ένα δίκτυο από πολυαιθυλένιο με 5 αντλιοστάσια σε σειρά.
    2. Οι αντλίες είχαν συχνά προβλήματα με άλατα, και το δίκτυο επίσης.
    3. 14km είναι το συνολικό μήκος του δικτύου.
    4. Ο δακτύλιος MERUS 8″HCI, που τοποθετήθηκε στο ξεκίνημα του δικτύου, έδωσε λύση για αρκετά χρόνια στο πρόβλημα.
    5. Στα 3km γεμίζει μία δεξαμενή, μετά ακολουθεί νέα αντλία, μετά νέα δεξαμενή κοκ.
      Σύνολο: 5 δεξαμενές και 5 αντλίες.
    6. Το 5ο αντλιοστάσιο έχει πρόβλημα αλάτων από πέρυσι. Ίσως η αιτία να είναι ότι είχε αποφοριτστεί ο δακτύλιος.
    7. Ίσως όμως και το νερό να χάνει την ταλάντωση που του μεταδίδει ο δακτύλιος μετά από τόσες δεξαμενές και τόσες αντλίες.
    8. Θα μάθουμε τι από τα δύο ισχύει, αφού τοποθετηθεί ξανά ο δακτύλιος 8″HCI και περάσουν λίγοι μήνες:
      1. Αν το πρόβλημα μειωθεί ή λυθεί, τότε οφειλόταν στην αποφόρτιση του δακτυλίου. Σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι απαραίτητο να γίνει άλλη παρέμβαση.
      2. Αν το πρόβλημα δεν μειωθεί ή λυθεί, τότε οφειλόταν στη μεγάλη απόσταση με μεσολάβηση δεξαμενών και αντλιών. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστεί να τοποθετήσετε έναν ακόμα δακτύλιο πριν από το τελευταίο αντλιοστάσιο.
    9. Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, σας ανέφερα το εξής: Στις καλύτερες ημέρες, πριν από την κρίση, συνιστούσαμε πάντα στους πελάτες μας να αγοράζουν 2 δακτυλίους, όταν πρόκειται για κρίσιμες εφαρμογές σαν τις δικές σας, για παν ενδεχόμενο (αστοχία υλικού, ξαφνική αποφόρτιση κτλ.) και τους τοποθετούσαμε είτε και τους δύο στο ξεκίνημα του δικτύου είτε έναν στο ξεκίνημα και έναν στη μέση του δικτύου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, συμφωνήσαμε ότι η καλύτερη θέση για την τοποθέτηση του δεύτερου δακτυλίου θα είναι εκεί όπου υπάρχει το πρόβλημα, δηλαδή μετά από την τελευταία δεξαμενή, πριν την αντλία.
  2. ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ 8″HCI:
    1. Έχουμε ήδη στείλει στη Merus GmbH για επαναφόρτιση τον δακτύλιο που μας στείλατε.
    2. Λογικά δεν θα καθυστερήσουμε πάνω από 3 εβδομάδες, μέχρι να σας τον επιστρέψουμε επαναφορτισμένο.
  3. Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΔΑΚΤΥΛΙΟ:
    Σχετικά με τον δεύτερο δακτύλιο που αναφέραμε πιο πάνω, προτείνουμε να ακολουθηθεί η εξής σειρά ενεργειών:

    1. Θα σας στείλουμε τον επαναφορτισμένο δακτύλιο 8″HCI μέχρι το τέλος του Ιουλίου.
    2. Θα εξοφλήσετε το τιμολόγιο μέσα σε λίγους μήνες, όπως συνήθως.
    3. Μέχρι τότε θα μας έχετε δώσει την παραγγελία σας για έναν ακόμα δακτύλιο (θα μας ενημερώσετε για τη διατομή του σωλήνα στο σημείο εκείνο).
    4. Με τα χρήματα της πληρωμής σας θα μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε εν μέρει την αγορά του δακτυλίου που θα παραγγείλετε.
    5. Η εξόφληση εκείνου του δακτυλίου θα γίνει και πάλι μερικούς μήνες μετά την τιμολόγηση, δηλαδή θα γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
  4. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΝ:
    1. Με αυτήν την ευκαιρία, σας υπενθυμίζουμε ότι οι δακτύλιοι MERUS απομακρύνουν επίσης τις οργανικές και ανόργανες επικαθίσεις που κατά κανόνα σχηματίζονται σε όλα δίκτυα αποχετεύσεων, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ροή των λυμάτων και να απαιτείται περισσότερη ενέργεια για την άντλησή τους.
    2. Επίσης, προστατεύουν τις αντλίες λυμάτων από τις επικαθίσεις, ώστε να συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς πρόβλημα για πολλά χρόνια.
    3. Προτείνουμε, συνεπώς, να μας δώσετε μία δοκιμαστική παραγγελία και για μία τέτοια εφαρμογή, αν πράγματι αντιμετωπίζετε τέτοιου είδους προβλήματα στο δίκτυο της αποχέτευσης και στις μονάδες επεξεργασίας των αστικών λυμάτων (βιολογικούς καθαρισμούς) της περιοχής σας.

Μοιράσου το στα social media