Εβαπορέτες (Fresh Water Generators)
Προστασία από τα Άλατα αντί των Χημικών Καθαρισμών

Οι εφαρμογές της τεχνολογίας MERUS στη ναυτιλία (πλοία και σκάφη αναψυχής) για την προστασία των υδραυλικών εγκαταστάσεων τους από επικαθίσεις αλάτων, οξείδωση και στρειδώνα είναι οι εξής:

  • ψύξη κύριας μηχανής με θαλασσινό νερό (αντιμετώπιση στρειδώνας και αλάτων)
  • ψύξη εξωλέμβιας μηχανής σε σκάφη (αντιμετώπιση στρειδώνας και αλάτων)
  • κλειστό κύκλωμα ψύξης μηχανών με γλυκό νερό (προστασία από σκουριά και άλατα)
  • εβαπορέτες (fresh water generators)
  • δίκτυο fresh water (προστασία από την οξείδωση, το καφέ νερό και τα τρυπήματα)
  • δίκτυο πυρόσβεσης (fire-fighting) (προστασία από την οξείδωση και τα τρυπήματα)
    – δείτε σχετικά και τη σελίδα: Προληπτική Συντήρηση Δικτύων Πυρόσβεσης
  • ballast tanks (προστασία από τη χημική οξείδωση και τις επικαθίσεις στα τοιχώματά τους)
  • ατμολέβητες (steam boilers)
  • κλιματισμός (εναλλάκτες, fan coils, σωληνώσεις κτλ. – προστασία από οξείδωση και άλατα)
  • αγωγοί υγρών καυσίµων (προστασία από τη διάβρωση λόγω της υγρασίας του καυσίμου)

Στη σελίδα Κατάλογος Εφαρμογών MERUS στην Ελλάδα και την Κύπρο θα βρείτε μεταξύ άλλων και αρκετούς πελάτες μας από το χώρο της ναυτιλίας.

Στην ενότητα Ναυτιλιακές Εφαρμογές της Τεχνολογίας Merus θα βρείτε την αναλυτική περιγραφή μερικών από αυτές τις εφαρμογές.

Ειδικότερα, για τις εβαπορέτες (fresh water generators), υπάρχουν οι εξής εναλλακτικές ή συμπληρωματικές μεταξύ τους δυνατότητες:

  1. Τοποθέτηση ενός δακτυλίου MERUS στην αρχική είσοδο του θαλασσινού νερού στην εβαπορέτα, δηλαδή πριν από την είσοδο του εναλλάκτη που ψύχει και συμπυκνώνει το εξατμιζόμενο νερό. Εκεί συνήθως η διατομή είναι γύρω στις 2 με 3 ίντσες. Αν προτιμήσουμε αυτήν την επιλογή, έχουμε ολοκληρωμένη προστασία της εβαπορέτας από τα άλατα, επειδή το ίδιο νερό που ψύχει τον εναλλάκτη συμπύκνωσης, προχωράει πιο κάτω και ατμοποιείται. Έτσι, επιτυγχάνουμε προστασία και των δύο εναλλακτών από τα άλατα.
  2. Εναλλακτικά, τοποθέτηση ενός δακτυλίου MERUS στην είσοδο του εναλλάκτη ατμοποίησης. Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε προστασία της πλευράς της ψύξης του εναλλάκτη συμπύκνωσης. Προφανώς, όμως, αυτός ο εναλλάκτης καθαρίζεται εύκολα ή δεν μαζεύει πολλά άλατα, επειδή μέχρι τώρα όλοι οι πελάτες μας προτίμησαν αυτήν την δεύτερη εναλλακτική λύση, που είναι και πιο οικονομική, αφού ο σωλήνας που τροφοδοτεί τον εναλλάκτη ατμοποίησης κατά κανόνα έχει διατομή το πολύ 1″ και άρα ο δακτύλιος MERUS που απαιτείται είναι πιο οικονομικός.
  3. Συμπληρωματικά, και στις δύο πιο πάνω περιπτώσεις, μπορεί να τοποθετηθεί ένας ακόμα δακτύλιος MERUS στο κύκλωμα γλυκού νερού ψύξης της μηχανής, το οποίο χρησιμοποιεί τη θερμότητα των μηχανών για να θερμαίνει τον εναλλάκτη εξάτμισης της εβαπορέτας. Ειδικά αν είναι πλακοειδής και όχι αυλωτός ο εναλλάκτης της ατμοποίησης, αυτή η συμπληρωματική ενίσχυση αποδεικνύεται συχνά ιδιαίτερα σημαντική, επειδή μεταδίδονται έτσι ταλαντώσεις και στις δύο πλευρές των πλακών του εναλλάκτη, με αποτέλεσμα οι πλάκες να μην επιδέχονται επικάθιση αλάτων, ακόμα και στις περιοχές τους όπου η ροή του νερού είναι πολύ χαμηλή. Αντίθετα, στους αυλωτούς εναλλάκτες, επειδή η ροή είναι παντού έντονη μέσα στους αυλούς, συνήθως δεν χρειάζεται αυτός ο δεύτερος δακτύλιος. Όμως, οι αυλωτοί εναλλάκτες τείνουν να εγκαταλειφθούν στις εβαπορέτες και έχουν επικρατήσει οι πλακοειδείς. Συνεπώς, ένας δεύτερος δακτύλιος για ενίσχυση της δράσης του πρώτου είναι συνήθως απαραίτητος. Εξάλλου, αυτός ο δακτύλιος (που συνήθως είναι μεταξύ 2 και 4 ιντσών) προσφέρει ένα ακόμα παράπλευρο όφελος: οι μηχανές του πλοίου ψύχονται πιο αποτελεσματικά, επειδή το γλυκό νερό δεν αφήνει πλέον επικαθίσεις αλάτων στους εναλλάκτες τους. Έτσι, οι μηχανές λειτουργούν πιο ομαλά και συντηρούνται καλύτερα. Αρκεί να αναφέρουμε ότι υπάρχει ναυτιλιακή εταιρεία που εξόπλισε και τα 17 πλοία της με δακτυλίους MERUS στο κύκλωμα γλυκού νερού ψύξης της μηχανής, μετά από την επιτυχημένη δοκιμή που έκανε σε ένα από τα πλοία της

Το πολύ σημαντικό όφελος που έχουμε από την εφαρμογή των δακτυλίων MERUS στις εβαπορέτες είναι η κατάργηση των χημικών καθαρισμών, που είναι μία επίπονη, ανθυγιεινή και κοστοβόρα διαδικασία που συνήθως επαναλαμβάνεται στα πλοία με συχνότητα μεγαλύτερη από μία φορά το μήνα.

Επιπλέον, αποφεύγεται η αγορά fresh water, που είναι αναγκαία όταν η εβαπορέτα δεν παράγει επαρκή ποσότητα φρέσκου νερού εξαιτίας των επικαθίσεων που έχουν συσσωρευτεί στον εναλλάκτη ατμοποίησης. Η αγορά fresh water είναι ιδιαίτερα δαπανηρή σε πολλά λιμάνια του κόσμου και σίγουρα είναι μία χρονοβόρα διαδικασία. Σίγουρα, η δυνατότητα αυτόνομης παραγωγής fresh water είναι για τα πλοία πολύ σημαντική, και αυτή εξασφαλίζεται χάρη στην τεχνολογία MERUS.

Μοιράσου το στα social media